mhvt

Alla inlägg under juni 2010

Av mhvt - 27 juni 2010 19:32

Jag ba låg och mornade mig i ca två timmar innan jag klev upp och hämtade datorn till sängen när jag vaknade i morse. Sedan dess har jag ätit lunch, suttit vid datorn, tagit ner midsommarstången, läst och käkat glass, sett fotboll (vid datorn eftersom min kära tv inte funkar (IGEN)), ätit, sett fotboll, suttit kvar vid datorn (där jag befinner mig nu).


Det uppskattas av mitt stressade psyke. Nu tror jag att jag ska fördjupa mig lite mer i Harry Potters värld och bry mig i Quidditch medan jag väntar på dagens andra fotbollsmatch, Argentina-Mexico.


Jag hatar oftast sport och fotboll ligger högst upp på hatlistan efter möjligtvis brännboll som satt oraderbara ärr i min kropp och vars tortyr jag ännu inte kommit ifrån. MEN, under fotbollsVM har jag fått upp ögonen för den fantastiska sporten och tänker mest bara på det. En av mina första tankar i morse var till exempel "Måste kolla när Tyskland-England börjar och lösa mitt tv-problem i god tid innan matchen".


Jag är lite smått road av mig själv faktiskt.

Av mhvt - 26 juni 2010 00:32

Nu sitter vi och efterfestar efter dagens gaaaalna partaj med femkamp (fruktstafett, tampongrace, säckhoppningshinderbana, artistminuten och poängjakt). Lag Midsommarstång vann STORT, fleeeeera poäng liksom!


OCH vi har gjort en helt egen jävla midsommarstång. PÅ RIKTIGT. Skitsnygg!!! 


OCH vi har ätit ASGO mat och efterrätt och sjungit halsarna av oss till singstar och gamla godingar. Helt suoerawesome assååååå. 


God kväll. Snart blir det dagens nästa badning. 

HEJDÅÅÅÅÅ

Av mhvt - 23 juni 2010 22:05

Förlåt mamma, förlåt pappa, förlåt Per, förlåt Marie och förlåt alla andra som trodde att de kunde lite på mig.


Jag körde lite bil med Vicki igår också. HAHAH. Assnyggt vare. Backade in och parkerade och växlade och svängde och brummade runt lite (på körplan). 


Tack Vick! Om det inte vore för att jag också RED PÅ EN HÄST igår så hade du gjort min dag!

Av mhvt - 23 juni 2010 22:00

Det var mitt första namn på lunar. Coolt, huh?


Igår så var jag och RED på en HÄST för första gången på FEM ÅR. KUL.SE Jag har stööööööört med träningsvärk idag med det är värt varenda stapplande steg för att ba få klappa på en häst en gång i månaden. LOVAR. 


Hästen var supergo och fin, såg ut lite som Jamaica på ridskolan. Jag har förstås bilder men jag har inte lagt in dem och tänker inte göra det än på ett tag (typ imorgon) och då KANSKE det blir en bild när jag skrittar omkring. Eller kanske när jag flyger över ett gigantiskt hopp med hästen, som för övrigt heter Bounty (hur gulligt är inte det då?). 


Red hos min låtsaspappas lillsyrra som har två hästar och det var underbart, som jag möjligtvis redan har uttryckt. Tänker göra om det massor av gånger i sommar.


Och om någon skulle råka ha en häst över hemma så säg till mig så kommer jag och klappar lite på den om den saknar lite kärlek, OK!?!?!?

Av mhvt - 16 juni 2010 21:27

Jag sitter här i kära lilla Solle och övar på min körstämma inför Helena och Jakobs bröllop. Eller snarare de körstämor jag ska sjunga. De ska ha supermaffig ceremoni med, hör och häpns, TRIUMFENS ÖGONBLICK som ingångsmarsch?!!?!?!

http://www.jakebox.com/wedding/Triumfens%20%f6gonblick.mp3


Och lite andra uppträdanden som jag ska köra till. Inte bara jag så klart. KÖR är ju liksom flera. Kanske kul och läsa och tänkte schöra liksom, köra bil. Inte köra en låt. Ni fattar.


Jag är i alla fall nervös över att sabba deras so special day och ska härmed öva mitt ass off. HEJ:

Av mhvt - 15 juni 2010 14:05

Sitter och poppar Familjens nya. Så som jag har längtat efter den. Jag njuter för fulla muggar.

Familjen – Mänskligheten


Och jag ÄLSKAR Leksand Sommarlands reklambanner. HEH.


  


  


Och nu blire nybakad chokladkaka. Jag är kvinnan som har talang i köket, promise!

Av mhvt - 13 juni 2010 21:29

Eller inte.


Men tänk OM jag också tagit studenten i veckan. Då hade jag också kunnat lägga upp en massa fina bilder på mig själv där jag håller mitt coola studentplakat och har på mig en alldeles för dyr ljus outfit som jag är galet nervös över att spilla ner med någon av alla de alkoholhaltiga dryckerna jag tänker hälla i mig hela studentveckan.


Då har jag också kunnat göra i stort sett vad jag vill utan tanke på studiebidrag och MVG i matte. Då hade jag också haft en spännande, oviss framtid att kasta mig in i och känna mig fullkomligt levande i flera månader.


Då hade jag också sökt till universitet och börjat känna mig intellektuell, fått söka alldeles för stora studielån och söka bostad i någon trång studentkorridor eller skabbig etta där alldeles för många uteliggare har kvartat genom åren. Bara för att inse i slutet av sommaren att jag faktiskt inte kommit in på utbildningen.


Då skulle också jag ha en jävligt bra anledning att röka på och sjunga sånger om att min största tid är nu och att ingen skulle få ta den ifrån mig, dansa naken till Tomas Ledin bland kartongbostäderna i Stockholm och leka Tarzan någonstans i Finland (dit jag förövrigt ridit på en albinoelefant). 


Då skulle livet verkligen kännas bra. Inga krav, inga förväntningar. Helt fucking great azååå.

Presentation

Måste ju medge att det här är fantastiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards